Várkonyi Szabolcs: Abszolút eredménytől és élménytől estünk el!

Interjú Várkonyi Szabolcs Rally versenyzővel a verseny után.


Egy igen rövid Poreč Rally után vagy navigátoroddal Balog Zoltánnal.

A Suzuki Swift S1600 helyett egy Honda Civic Type R-el vágtatok neki a száz kilométer gyorsnak.


Miként sikerült felírni a pályákat, és ott is kettőből lehet bejárni a gyorsokat?

– Jól sikerült a pályabejárás, remek idő volt, 20-25 fok, napsütés, ilyen idő már vagy 3-4 éve nem volt ezen a versenyen.

 

Mi történt a versenyen, hogy idő előtt fejeztétek be?

– Sajnos a Suzuki motorja a teszt után megadta magát, amikor a csapat indult volna a gépátvételre. Gyors telefonálgatás után kiderült, nincsen senkinek azonnal hadra fogható autója, maradt az  öreg Honda, mert mindenképpen versenyezni akartunk, hisz szenzációs gyorsok vártak ránk.

 

Sajnos a Honda sem volt partner, a teszt még sikerült, majd a rajtdobogó után, mikor indultunk vissza szervizbe, ahonnan egyből kellett menni az első gyorsra, valamitől beragadt a hátsó fék, olyannyira, hogy beértünk a pár száz méterre lévő szervizparkba, kigyulladt fék. A nálunk lévő poroltóval csak ideiglenesen sikerült oltani, mivel mindig újra begyulladt. Szerencsére a tankoló zónában lévő tűzoltók víz segítségével el tudták oltani, ha nincsenek ott, biztosan leég az autó.

A szerelők gyorsan lekötötték a hátsó féket és így indultunk neki az első gyorsnak, de így nem igazán lehetett versenyezni, az első fékek hamar túlmelegedtek.

Másnap reggelre hoztunk Magyarországról féktárcsákat, szerkezetet, agycsapágyat, ki is cserélték a fiúk, azonban ahogy haladtunk az etapon éreztük, hogy nem jó valami, kiderült, hogy a fékcső egy nem látható helyen megsérült, így végleg fel kellet adnunk a versenyt.

Nagyon sajnálom, nagyon tetszettek a pályák, feküdtek volna a Suzukinak, szerintem egy nagyon jó abszolút eredménytől és élménytől estünk el.

Legközelebb, milyen autóval és kinek a navigálása alatt indulsz?

– Legközelebb a Santa Domenoca Rallye Show-n indulok a feleségem navigálásával, ahova egy Peugeot 207 S2000-el neveztünk, jelenleg azonban úgy néz ki, nem jön meg minden alkatrész hozzá, ami a murvára kéne, így valószínűleg csak a Szilveszter Rallye-n próbáljuk ki, most pedig egy Mitsubishi R4-el fogunk indulni, azért a murván mindenképpen szükség van a 4 kerék meghajtásra.

Támogatók: HETECH TREND KFT, SUN&FUN HOLIDAYS, TRUCK PARTS KFT. AIRVENT ZRT. DROIDX KFT. VILLUMEN KFT.  VPT GROUP, HONDA ÉLES, CARWAX, DI-FER KFT, ATRA KFT.

 

– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu

Megosztás