Inkább az élvezetre és a látványra mentünk

“A lényeg, hogy a nap végén vigyorral a számon érjek haza.”

Kakucs-Ring Kupa III. Forduló
Kakucs Ring 2023.01.28.

Beszélgetés Ragó Attila autóversenyzővel a verseny után.

2023 január 28-án a Kakucs-Ring kupán indultál egy BMW-vel. Mit is tudhatunk a bömösről?
– Igen, a 2022-2023-as szezonban egy BMW E30-assal versenyzek, ami nagy váltás, mert a tavalyi 2021-2022-es szezonban egy Audi S1-el versenyeztem. Mind a két autót Antal Istvánnak és csapatának, az Extrém Autósportnak köszönhetem. Míg az Audi összkerekes volt és turbós, addig a BMW a klasszikus szívómotor és hátsókerék hajtással rendelkezik. 2.8 M52 6 hengeres szívómotor, mindenféle finomsággal és kb. 210 lóerővel, egyelőre gyári váltóval, futóművel. Tervben van a motorsportos gátlók és gumik használata, mert kezdünk hátrányban lenni a többiekhez képest, de addig is a hátrányunkat bátorsággal pótoljuk.

Három mért köröd volt és előtte szabadedzés. A szabadedzésen még nedves volt a pálya. Mennyire volt elég rákészülni a három mért körre a szabad edzés?

– A szabadedzés első méterein kiderült, hogy nem tudunk tempót menni, mert sem megállni, sem elkanyarodni nem tudunk. A száraz pályára való gumijaink a nedves kakucsi pályán úgy viselkednek, mintha jégen autóznánk, így amíg nem száradt fel a pálya kb az első mért kör végéig, addig a barátnőmmel, aki egész nap az utasom volt, csak drifteltünk a pályán. A kategória első helye helyett inkább az élvezetre és a látványra mentünk.

Miként alakultak a bemeneteleid? Sikerült-e körről körre javítanod az időeredményeden? Miként feküdt alattad a bömös a fel-fel száradó pályán?

– Míg nem a második körre a sok nevező miatt is, meg a viszonylag jó időjárás miatt is, már volt a pályának olyan része, ahol teli gázzal tudtam menni és körről körre folyamatosan javult a pálya állapota. Babona-e vagy sem, de én a köridőimet sosem szoktam megnézni, csak a verseny legvégén. Mikor lejövök egy körről, úgyis mindig hibák százait találom, amiket a következő körben próbálok javítani. Az igazat megvallva, én már jó pár éve csak azért indulok különböző versenyeken, mint például drag, szlalom, hogy jól érezzem magam, az eredmények másodlagosak. A lényeg, hogy a nap végén vigyorral a számon érjek haza. Külön öröm, ha a nap végén a dobogó harmadik, második, vagy ne adj Isten a legfelső fokára állhatok.

Kategóriádban és abszolútban hol sikerült végezned? Miként értékeled a napodat?
– Most kategória 4.-ek lettünk, de reális esélyünk volt a 3. helyre. Annál többre most nem, mert kemény mezőny jött össze. Élveztük az egész napot, szeretem a kakucsi pályát, szeretem ezt az E30-at, egy igazán jó autót raktak össze Pistiék erre a szezonra is.

Legközelebb is február 19-én is találkozunk veled a Kakucs-Ring kupa IV. fordulóján?
– Ha tehetném nemcsak február 19-én lennénk itt, hanem minden nap, reggeltől estig a pályán száguldoznánk keresztben, hosszában, míg a nap végén Laci, a pályagondnok haza nem zavarna.

https://www.facebook.com/extremautosport

Köszönet: BIL ExpreSS ForwardinG, Extrém Autósport!

Fotó: Hajósi Gergely

– Hajósi Miklós –

 

Megosztás