Hiányzott már a Rallye!

A Köbli Károly –  Szilágyi Mihály ralipáros egy Škoda Felicia Kitcar fedélzetén vágott neki a  55. Fenstherm Kontakt Mecsek Rallye-nak.
Károllyal a pilótával beszélgetek a verseny után.

Most előfutóként vettetek részt a Historic mezőny előtt. Pénteken négy gyors, és az első kettő után egy rajtceremónia várt rátok. Milyen volt átgurulni a rajtdobogón és hogy sikerült az első két gyors?
– Nagyon hiányzott már a Rallye. Régen versenyeztünk, ezért erősen érződött a sok év kihagyás. Ennek ellenére nagyon jól éreztük magunkat a Felicia-ban. A Trefort pusztai gyorsot kedvelem, talán ez segített egy kicsit, hogy visszaszokjunk az autóba. A Pécsváradi gyorsasági nem a szívem csücske, de mondhatom utólag, hogy az is tetszett. A Széchenyi téren a rajceremónia szenzációs volt. A rajtdobogó a sok érdeklődő néző előtt, mindig egy felemelő pillanat számunkra.

A Széchenyi téren felállított rajtdobogóról egyből a Trefortpuszta – Hatos és a  Hosszúhetény – Pécsvárad gyorsasági szakaszt céloztátok meg. Miként sikerült abszolválni úgy, hogy már aznap egyszer végig vágtattattok rajta?
– A második körre már bátrabban mentünk ki, hiszen volt már egy kis tapasztalatunk és ez érezhető volt bent az autóban is. A Misivel is vissza kellet rázkódnunk, hogy olyan teljes legyen az összhang, mint évekkel ezelőtt, de ez hamar sikerült, köszönhető ez Misi maximalista profizmusának. Mondhatom, hogy ezen a két gyorsaságin a fékutakat leszámítva, már minden tökéletesen működött.

Szombatra változatosság kép hat gyorsot mért rátok a rendező. Milyen volt visszafelében a Hatos –  Trefortpuszta szakasz?
– Egyszóval, nagyon tetszett. Örültünk, hogy van egy új gyorsasági, még akkor is, ha csak az irány változott. Én egy nagyon technikás, hibázást nem megbocsájtó gyorsasági szakaszt látok benne.


A nap végére az Árpádtető – Orfű és a Hetvehely – Golgota gyorsasági várt rátok. Gondolom, ezeken vakon is végig tudsz menni, hisz régóta versenyzel már, Milyen is volt végig száguldani rajtuk?
– Sajnos a technika ördöge ezen gyorsaságikon, csak egy kört engedett meg számunkra, de mint ahogy mondtad, ismerjük ezeket a szakaszokat és nagyon szeretjük. Itt eufórikus volt a hangulatunk. Szenzációs volt mind a két gyors. Nagyon vártam a második kört, de sajnos addigra egy kuplung probléma közbeszólt és be kellett fejeznünk a versenyen való részvételt, de ennek ellenére is nagyon jól éreztük magunkat. Szenzációs nap volt.

Végül is, mint előfutó miként is sikerült végig találnotok a két napra kitűzött gyorsokon? Mi is volt a szerepetek a ralin?
– Elsősorban verseny kilométereket szerettünk volna gyűjteni olyan gyorsasági szakaszokon, amiket ismerünk egy kicsit. Célunk elindulni idén a Rally Legenden San Marino-ban. Ahhoz, hogy ott felhőtlenül jól érezzük magunkat szükséges, hogy ne teljesen háttal üljünk majd a kormánynak, hiszen akkor lesz a legélvezetesebb számunkra. Szeretném megköszönni a csapatnak Temesi Rolandnak, Novák Tamás „Fonák”-nak, Szép Gábornak és nem utolsó, hanem inkább elsősorban Lepold Daninak az áldozatos munkát, hogy egy jól felkészített gyönyörű autóval állhattunk rajthoz. Szenzációsan megszervezett Mecsek rallye-t tudhatunk a hátunk mögött. Köszönjük a szervezőknek a sportbíróknak és mindenkinek, aki részt vett a lebonyolításában. Hatalmas élménnyel gazdagodtunk.

Köszönettel tartozunk partnereinknek: Amon-Ré 98 Kft-nek, aki a Magyarországi belföldi fuvarozásban vállal nagyobb szerepet, G-Trade 2007 Kft-nek, aki az aszfaltozás előkészületeiben, marásában egyik vezető szolgáltató hazánkban, Ireg-Transz BT-nek, aki a Magyarország – Olaszország vonalon meghatározó a fuvarozásban és szállításban és a SFF Automotive Hungary Kft-nek, aki művészi szinten végzi gépjárművek felújítását és egyedivé alakítását.

– Hajósi Miklós –

Megosztás