Harmadik hely a Vörös katlanban

Pál Krisztián 2021 utolsó rallycross versenyén vett részt, a nyirádi Vörös katlanban. Őt kérdezem a verseny után.Öt Hybrid RX autó vágott neki a kétnapos küzdelemnek. Hogy sikerült a verseny előtti felkészülés?– A Rabócsi Ringi verseny után, biztonsági ok miatt minden autó akkumulátorát leellenőrizte a csapat, így nem volt lehetőség tesztelni, edzeni. Az akkumulátor a verseny hetében érkezett meg, rögtön mentünk Nyirádra. A harmadik bemenetelnél ismét műszaki hiba keletkezett, nem működött az elektromos hajtás. A tesztünk rövidre sikerült.

Az első és második kvalifikációs futamban hogy sikerült végig találni a felújított nyomvonalú pályán?
– Az első két futamban hasonló időket mentünk hárman. Ahogy az első kanyarban elfordultunk, úgy értünk célba. A pályával ismerkedtem, nekem nagyon tetszett.

A harmadik előfutamban borult az eddigi papírforma. Egy helyet előrébb léptél, és Aurél mögött bejöttél másodiknak. Mi is történt ebben a futamban?
– A Q3-ban nekem nem számított a helyezés, mert a harmadik rajtkockából szerettem volna indulni a döntőben. Az elsőre már nem volt esély, a másodikról nem akartam. Kipróbáltunk egy új rajtot és sajnos bemozdultam. Ajándékba kaptam is egy plusz Joker kört. Így nem volt mit tenni, nyomni kellet a gázt. A rajt utáni első kanyarban vívott küzdelemben érintettem a falat, ami megpecsételte a versenyünket. A fallal való találkozást követően futam végére meghibásodott az elektromotor. Alig tudtam bevinni a célba az autót. Leintés után ki kellett szállnom az autóból, mert nagyon szúrós szag volt bent. Nagyon élveztem ezt a futamot. A plusz Joker ellenére is második lettem, pedig olyan jó volt a tempóm, hogy amikor előttem volt Dominik és Aurél toltam magam előtt őket.

Számotokra nem került elődöntő megrendezésre így volt időd pihenni a döntőre, vagy a Hybriddel kellett foglalatoskodni?
– A villanymotor leégése a Q3-ban nem engedte a pihenőt és sajnos a vezérlővel is lett valami. A csapatunk megtett mindent, hogy orvosolja a hibát. A problémát a helyszínen nem sikerült elhárítani, emiatt a csapat mindent kiiktatott, és első hajtással a rajthoz tudtam állni a döntőben. Amíg van egy hajtott kerék az autó alatt, addig nem adom fel.

A Döntőben harmadik helyen intettek le, de elég nagy időkülönbséggel a többiekhez képest. Technikai gondotok miatt?
– Úgy álltunk fel a rajthoz, tudtuk nincs esély nyerni, a bajnoki elsőségért versenyezni. Nagyon sajnálom, mert tetszett a pálya és az idő is azt mutatta, van esélyünk. Nagyon készültem és tartalékoltam a döntőre. Sajnos a műszaki probléma miatt a célunk már csak a tisztes helytállás volt. Nyirádon is szerettem volna felállni a dobogóra, mint minden bajnoki futamon. Úgy gondolom kihoztam a legtöbbet, amit lehetett ebből a futamból.

Végezetül miként is értékeled a hétvégi versenyedet?
– Tudtuk nehéz lesz a hétvége, mindenki engem akar legyőzni. Annyira fel voltunk készülve, hogy a csapat megerősítette a karosszériát a közelharchoz, de a villanymotor gyenge pont a sérülésnél. Nagyon tetszett a pálya sokkal jobb, mint a többi. Nehéz volt műszaki gondokkal rajthoz állni. A döntőben szerettem volna kihozni az autóból a maximumot.

Van, aminek viszont örülök. Nekem nagyon fontos volt, hogy ne okozzak csalódás azoknak, akik engedtek a felnőtt kategóriában indulni. Ha megint bizalmat kell szavazni, akkor ismét megtegyék. Erre jobban figyeltem, mint a helyezésekre, ezen és a többi versenyen is.

Partnerek: Glasstone Motorsport, Gömör Ring Gokartpálya, K&K FÉMTECHNIKA, iWELD.

 

Fotó: Hajóka SportFotó

– Hajósi Miklós –

Megosztás